9/8/13

Kanske ska berätta lite vad jag gör. Idag är det den 9 Augusti. Det är fem veckor sedan jag var hemma. Tiden går så himla fort. 

Okej, igår gick jag och Alina, en utbytesstudent från Tyskland, på stan efter skolan. Det var trevligt :) Finns dock inte så mycket i Wodonga, nästa gång får vi kanske åka över till Albury istället, det är lite större. Sedan kom värdmamma och hämtade mig och på kvällen kollade hela familjen på The Bible. 
 
I måndags hade jag förresten mina första tests här! Ett i PE där jag fick 26/44 rätt. Min lärare verkade imponerad så då är jag också nöjd. Hade ett matte test också, vet inte hur det gick än haha. Det var prov på två kapitel och jag har bara varit här på ett, och de gör saker jag inte gjort i Sverige innan. Men vi får väl se hur det gick när jag får tillbaka det. Hade en SAC (stort prov) i engelska idag också, som hela skolan måste göra. HAHA. Den riktiga uppgiften är hur avancerad som helst, man ska typ djupanalysera en bok. Men jag och Carlotta från Italien fick en annan uppgift. Skrev en djup text som bara var flummig. Men läraren gick runt och delade ut godis så det var ganska trevligt ändå. Och på fredag ska jag göra en powerpointpresentation om pan-frying i hospitality klassen. En sak som är lite intressant är att på proven här får man ofta ta med sig egna anteckningar in. På matteproven får man ta med sig en bok in, vilken man vill. De flesta har en summary book där man skrivit in formler och sånt, men man kan ta hela matteboken om man känner för det. Till engelskaprovet fick man ta in ett A4 med anteckningar på båda sidor. 
 
Jag hade även min andra flöjtlektion idag, består fortfarande mycket av översättning, men nu mycket musikteori också. Jag spelar lite och sedan förklarar han varför man har sänkt en not eller till vilken tonart låten byter. Jag är egentligen inte så intresserad, men lite roligt är det att veta.
 
Idag fyller Caleb, Kelseys pojkvän år. Detta ska firas, lite ikväll på youth, men mest imorgon då vi är några som tar tåget ner till Melbourne. Ska bli roligt! Tror att det ska bli bra väder också. Idag gick jag hem de knappt fem kilometerna från skolan i regnet. Det var inte överdrivet mycket regn, men australiensare är inte ute i regn. Då är de antingen inne, i bilen eller i värsta fall under ett paraply. Tror inte jag sett en enda regnjacka sedan jag kom hit. Knappt en enda jacka. 
 
Allt är så himla bra nu. Jag har så fina vänner i skolan och kyrkan, och det händer så mycket roliga saker. Har något varje vecka fram till mitten av oktober. Är så himla glad att jag tog chansen att åka. Vill inte hem. Vill inte tänka på hemma. Försöker bara njuta av tiden jag har här, för den går så snabbt. 
 
Parken och vattentornet i centrum. Älskar att de har en snögubbe på flaggorna, det är ju inte som att de får någon snö här nere direkt.
 
Nu har vi precis ätit kvällsmat bestående av hamburgare, bacon, ägg, ost och bbq sås i vitt bröd. Väldigt... australiskt. Tror jag, skulle aldrig äta det hemma iaf :)) 
 
Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0