Cupcake day

Idag hade vi cupcake day i skolan. Det innebär även casual day, alltså att man får ha på sig vad man vill till skolan. Jag har gått till skolan utan skoluniform i elva år, men idag var första gången det kändes konstigt att göra det! Var jätteskumt att folk hade normala kläder. Många var också utklädda till djur, onsies (ni vet onepiece som är djur typ) är väldigt populära här. Det såldes även massaaa cupcakes under lunchrasten och pengarna gick till någon djurrättsorganisation, därav djurdräkterna. Solen lyste idag och det var varmt och skönt. Träden börjar slå ut och det känns att våren är på väg. Äntligen. 
 

   
 
Nu på kvällen har jag och värpappsen lagat soppa och gjort sallad, haha varken han eller jag är särskilt vana i köket här, för värdmamma har precis köpt in en themomix. Det är som en mixer, men det kokar och allt också. Man bara lägger i maten och så fixar maskinen resten. Tror att vi löste det tillslut iaf, nu ska det bara förberedas stek och ägg. Åhhjälpvadmycketmat. 
 
Denna veckan har vår kyrka 4 services in 4 towns in 4 nights. Det innebär helt enkelt att de har gudstjänst i fyra olika städer fyra olika kvällar denna veckan, med början idag i Holbrook. Den är jag inte på, men ska på de andra tre. Imorgon i Howlong där min värdfamilj har bott, ska äta hos deras tidigare grannar innan och de ska visa staden. Mys! På torsdag ska värdmamma hjälpa till med maten som ska serveras, så kanske missar halva dagen i skolan för att följa med på det :)). På fredag åker vi till Jindera med youth. Lördag nästa vecka avslutas allt med Church in the city i Albury entertainment centre, vilket kommer bli lika grymt som det låter. Typ den bästa lokalen man kan hitta häromkring, mitt i stan, massa folk och grym musik, kommer bli party. Woopwoop. 
 
Puss och kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0