Yarrawonga

I söndags åkte jag och min värdmamma till Yarrawonga för en orientation för utbytesstudenter i området som min area rep, Jeanette hade. Det var en fin och solig dag, och vi åkte lite tidigare för att hinna göra lite saker innan. Först stannade vi i Rutherglen, som är en liten by känd för sina wineries (vad heter det på svenska, vinerier känns inte riktigt rätt). Där gick vi in i en lolly shop (mysig godisaffär) och åt lunch på Parker Pies, som är kända för sina goda pajer här. Jag och värdmamma delade på en liten kängurupaj, krokodilpaj och en vanlig med kyckling, bacon och ost. Men ja, jag åt alltså känguru och krokodil. Kändes himla Australiensiskt. Och smakade inte så annorlunda, det var gott. Krokodilen var lite skum, som en blandning mellan fisk och kyckling typ. 
 
Sedan fortsatte vi till Yarrawonga, kollade på sjön, the weir och lite sånt. Mycket trevligt. Yarrawonga sitter ihop med en stad, Mulwala, som ligger på andra sidan gränsen till NSW, precis som Albury/Wodonga, men är mycket mindre. Och vi har lake Hume, som tydligen är mycket större. Är så glad att jag hamnade  i Wodonga och ingen annanstans! 
 
Själva mötet var på ett mysigt café, Jeanette gick igenom reglerna och lite annat praktiskt. Pratade lite om hemlängtan och sånt. Vi fick ganska mycket tid att prata med de andra utbytesstudenterna, det var himla roligt. Träffade Julie och Merle som jag flög hit med, och massa nya fina människor. Många ska på east coast safarit, kommer bli så  roligt! 
 
Hände något med fokuset, därför är dessa bilder väldigt suddiga
Pajerna
 
The weir

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0