En vecka

Idag är det alltså en vecka sedan jag kom hit. Har gått sjukt snabbt! Fast känns samtidigt som om det var evigheter sen jag var hemma. Pratade med min familj på skype igår, det kändes faktiskt bra! Trodde jag skulle börja gråta och allt, men det gjorde jag inte. Min värdfamilj var med i början av samtalet också, det kändes jättebra. 
 
Idag har jag varit på två möten i kyrkan, på en typ slöjdmässa där de sålde massa scrapbookinggrejer, tygsaker osv osv och typ hemma. Fick lite hemlängtan i mitten av dagen, men försökte lyda STS råd, så hjälpte min värdmamma med maten och tvätten istället för att stänga in mig på rummet. Allt släppte när jag kom till kvällsmötet i kyrkan och träffade de fina människorna där. Mötet sen var helt magiskt. Tycker det är så häftigt att det är exakt samma tro, att inget har ändrats trots att vi bor på varsin sida av jorden. 
 
Snott bilden från facebook/instagram. 
Svennen med kaffet... Min värdmamma var orolig över att jag hade tagit två koppar kaffe under dagen, jag sa bara "Du har inte varit i Sverige...". Och cappuccinon de serverar innan mötena är sååå good. Och Elsa är inte här och kan stoppa mig ;)
 
Detta är den connect group jag kommer vara med i. Typ som cellgrupp tror jag. Känns asbra. Meg saknas på bilden though. 
 
Imorgon ska vi shoppa skoluniform, på tisdag börjar skolan och på fredag är det youth camp med kyrkan. Melbourneplanerna blev inställda, insåg att jag hellre ville åka på läger med typ de enda jag känner här än att sitta på en lång STS-genomgång igen. Finns fler chanser att se Melbourne, men lägret är bara en gång. 
 
Hoppas ni har det superbra hemma, för jag har det super här! Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0