Skolan

Hej på er! Idag har jag gjort min tredje dag i skolan. Börjar känna igen de flesta och alla är så snälla! Folk kommer fram och pratar med mig och tar av sin tid för att följa mig till olika lärare och annat som måste fixas. Matte är mycket svårare på engelska och vår lärare gör allt så himla fort. Han går igenom något, skriver upp tre exempel, klart. Tack och lov får jag hjälp av en av Kelseys kompisar som också är i den klassen. Fast igår löste jag en uppgift som inte matteläraren kunde, så tror att jag ska klara mig :) I de andra ämnena har vi inte gjort så mycket än, i psykologin kollar vi på film till exempel. Idag hade vi en trade day där skolans praktiska ämnen visades upp för elever från andra skolor. Vi var där en stund och man kunde bland annat se hur man animerar filmer, spela spel som elever hade gjort, få sitt hår fixat, äta cupcakes och massa annat. Skolan är annorlunda här, fast ändå inte. Man har skoluniform och en klocka ringer när man ska gå till sin lektion och när den slutar, alla har alltså lektion samtidigt. Lärarna kallar man för Mr och Mrs, men annars är man ganska informell med dem. Skåpen är utomhus och man väljer sina ämnen helt själv. Jag gillar skolan än så länge.
 
Idag var det även den varmaste vinterdagen på många år idag, och jag klagar inte! Så skönt. Men nu ska det bara regna och vara kallt nästa vecka. Och imorgon är det dags för youth camp, ska bli sjukt kul :D Kram!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0