Youth camp

Nu har jag kommit hem från lägret, som var en kikoff för deras motsvarighet till tonår. Vi var i Henty, en liten stad som ligger undefär en timme från Wodonga. Vi åkte härifrån klockan fem på fredag eftermiddag och kom hem strax efter fem på lördagen. Ett himla bra dygn. När vi kom dit fick vi pizza, och eftersom jag är utbytesstudent var jag ju såklart tvungen att testa alla exotiska smaker. Vesuvio med bbq sås, någon med kyckling, annanas och lite andra konstiga grejer på och en vegetarisk med morötter, oliver och sånt var det som bjöds och det var så gott. Sedan var det ett långt möte som innehöll det mesta, allt från crazy dans (det fanns inga stolar i möteslokalen) till gruppdiskussioner. På kvällen (natten) såg vi på film, courageous. Den var bra, men vi var ganska många som sov stora delar av den. Vi bodde på ett jättefint B&B bredvid kyrkan, jag sov i samma rum som Rochelle, Abigail, Bethany, Jodi och Meg. Efter filmen gick vi till vårt rum, pratade, skrattade och lekte till sent. Var kanske inte optimalt, eftersom vi skulle upp tidigt nästa morgon, men roligt hade vi! Andra dagen bestod av ett minimöte på morgonen, lekar i en gympahall, gruppdiskussioner osv. Tiden gick så fort och helt plötsligt var vi hemma igen. 
 
Jag brukar säga att utbytesstudenters viktuppgång beror på att allt är så annorlunda i det nya landet att kroppen går in på något slags krisläge. Jag har ångrat mig. Visst det kanske beror på det också, men de äter ju HELA TIDEN. Godis och snacks mellan allt. Det är himla gott, men inte nyttigt. Känns som om jag gått upp typ 10 kilo bara på de här 24 timmarna. För jag måste ju testa allt som är nytt. Och om det är gott måste jag ju passa på att njuta medan jag är här, eller hur? Och det är så gott. Det finns något som heter milo, det är som oboy, fast krispigare och löser inte upp sig lika lätt. Mums. Australiensisk choklad är nästan i klass med marabou, fast bara nästan. m&m smakar likadant som i Sverige, var ju tvungen att testa såklart. Och kakorna är gudomliga. Kanske får boka dubbla säten på planet hem för att få plats. 
 
Regnat har det gjort också, enligt min värdpappa har det regnat 75 mm idag. Och det är inget duggregn som ni förstår, regnet här hörs.
 
 
 
Fina Rochelle och Jodi
 
Dragkamp
 
Hopprep
 
 
Mobilbild i bilen på väg hem. Jag, Rochelle och Meg
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0