π-dagen

Idag är det den 14/3, alltså pi-dagen! (Pi brukar ju avrundas till 3,14 så någon tyckte väl att det var roligt att ha en pi-dag då.) På vår skola uppmärksammas dagen med en tävling där man ska kunna memorera så många decimaler som möjligt. Tror att den som vann kunde 400! Förra året tror jag att det var 1337 stycken, rätt sjukt. Jag kunde 40, men hann aldrig vara med. Kanske tur det. Snacka om att ta upp onödig hjärnkapacitet, den kunde man kanske använda till något viktigt. Dagen till ära serverades det också π-tabröd och π-zza i skolmatsalen. Lite töntigt jag vet, men jag tycker ändå det är roligt när det händer något i skolan, även om det inte är någon jättegrej :) 
 
På gympan åkte vi skridskor, det var evigheter sen jag gjorde det, men roligt var det! Kul med variation på gympan och inte bara fotboll eller gym varje gång tycker jag. Sedan gick jag på stan en stund, är verkligen supersnål hela tiden nu, försöker spara varenda öre till Australien, men nu var det kris. Köpte en skjorta på Gina och två jeans på Vero Moda, lagom prisklass för mig!
 
 


 
 
Bilder från när vi var i USA i höstas... Saknar värmen och allt som hör till det!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0