Is, snö och kyla

Idag blev jag först väckt tidigt för att vara barnvakt åt Markus... Det var väl halvkul, men han lekte så fint i sitt rum, så jag fick sova en liten stund till i alla fall. Efter lunch kom pappa hem och vi åkte till vår sommarstuga, ett av mina absolut favoritställen på jorden. Det är alltid så fint där! Och det ligger en bit ifrån andra hus, så man kan vara ifred :) Jag övningskörde hela vägen ut! Har bara kört i stan förut, så det var första gången på landsväg. Men det gick hur bra som helst. Eller, det uppstår alltid lite missförstånd eller blir för mycket att tänka på ibland. En gång fick jag inte in växeln när jag körde in i en rondell och skulle tänka på att blinka och köra i rätt fil och allt det där så jag glömde nästan att styra haha! Då känns det tryggt att ha den fina gröna skylten i bak och veta att ingen förväntar sig att man ska köra bra. 
Bilder från idag:
 
 

 
 
 
Funderar på om jag kommer sakna isen, snön och kylan när jag är i Australien? Det kanske bara är skönt att slippa det, eller så tänker jag nu. Men när man väl är där vet man ju aldrig, jag har ju aldrig levt ett år utan vinter förut. Det återstår att se, om ett år vet vi. 

Kommentarer
Postat av: agnes

Sv: yey vad roligt! Det suger ju lite att jag inte åker till Australien, men du får ta vara på alla saker lite extra från mig! :) kram

2013-03-18 @ 16:13:41
URL: http://agnesnorman.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0