Cairns day 1

Första dagen i Cairns åkte vi på en busstur runt till lite olika sevärdheter i regnskogen omkring. Vi såg the cathedral fig tree, badade i en sjö och två vattenfall. Var så himla fint. 
 
Mina rumskompisar, Gesche tyskland, Lena Tyskland, Pauline Frankrike, Inga Norge
 
 
Detta berg ska man tydligen bestiga om man är här, och det finns en springtävling upp för det, runt två mil tror jag (pappa, nästa år?)
 
Fin utsikt
 
Sedan åkte vi till Cathedral Fig Tree
 
Funkar inte att lägga in bilden på hela trädet, men här är jag framför det
I trädet typ
En sjö vi åkte till, så fint!
Man kunde hoppa från detta trädet ner i det turkosa vattnet, som ett paradis
Jag och Lena ska hoppa
Millaa Millaa falls
 
Busschauffören sa något om den lilla saken som sticker upp på kanten av berget, men kommer inte ihåg vad längre :))
 
Sista stoppet var vid Josephine Falls
 
Corina Switzerland och Meri Finland (Random i bakgrunden hehe). När vi gick här såg vi en orm i ett av träden också! Huuuu
 
 
Natural waterslide! Himla coolt, jag är längst bak i tåget
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Sandra

Hej! Började precis läsa din blogg för har blivit väldigt intresserad av att åka till Australien som utbytesstudent. Undrade om du kanske skulle kunna förklara lite vad det innebär och hur resan har varit hittills för dig. Och skolan och värdfamiljen? Verkar i alla fall väldigt kul och lärorikt ;)

2013-10-13 @ 12:30:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0