Cairns day 2

 
Andra dagen åkte vi ut till Great Barrier reef!! Det första som hände var dock att jag fick veta att jag inte fick göra introductory dive eller scuba diving på grund av min astma, och jag som varit så inställd på det! Så jag deppade över det större delen av den timmen det tog att åka ut till revet med båten. Men när vi väl kom ut snorklade vi, och de som dök gjorde det i grupper, bara en kort stund var. Revet var heeelt amazing! Precis som i nemo haha ;). Önskar nu i efterhand att jag haft en undervattenskamera, fast andra personer tog ju bilder. Sedan åt vi lunch på soldäcket, så perfekt. På andra stället vi stannade på var vi några som gjorde en guidad snorkeltur. Vi fick känna på lite djur och koraller, såg en havsskölpadda och världens sötaste clownfiskfamilj. Var så fint, en helt annan värld där under vattnet! När vi kom tillbaka till Cairns gick jag Meri och Inga och köpte en Ben & Jerry's cookies and cream som vi åt vid stranden. Och senare på kvällen gick vi in till stan. Mysmys.
 
Inga, Merle, jag
Floriane frankrike, Sara italien, Klara sverige
Denna bilden har alltså inte jag tagit, utan en annan tjej på safarit :) 
Samma med den här
Och den här (obviously inte jag som tagit men ändå haha)
Asså jaaa, vilken bild! Men måste bara visa er hur underbart härligt vi hade det, även om vi såg lite roliga ut
Vi försökte ta en selfie men då erbjöd sig någon som gick förbi att ta ett kort åt oss, alla här är så snälla <3
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0