The old station, dag 5

Vi åkte hela dagen, genom bland annat Rockhampton som är kötthuvudstaden tydligen. De hade ko-statyer och sånt inne i staden. I alla fall, vi stannade på en farm utanför Rockhampton (med utanför menar jag typ två timmar, inte så långt med Australien-mått). Det var en familj som ägde enormt mycket land där ute, och åkte flygplan dit. Vi bodde i vandringshem-liknande rum och farmorn (som bodde på samma mark, fast typ 10 minuter bort med bussen) berättade om gårdens historia, bjöd på fika och vi fick mata deras kängurus. På kvällen visade de whipcracking (pisk-någonting? Låter så mycket hemskare på svenska). Det var i alla fall en piska som han piskade och det lät jättehögt. Kanske låter ganska töntigt, men de kunde bland annat hugga av huvudet på ormar, vilket kan vara användbart när ormgiftet dödar dig på 20 minuter och närmaste sjukhus är några timmar bort. Vi fick testa också, kan ju inte säga att jag hade kunnat döda en orm, men jag var ju inte kass. Sedan gjorde vi karaoke och det var så kul!! Roligaste kvällen på hela safarit, vi dansade och sjöng och hade himla kul! 
Vi blev bjudna på dumplings 
 
Jag matar kängurun
 
Söt var han
 
Allt detta är familjens mark (och mycket mer)
 
Whipcracking
 
Flaggor hängde i taken, och satt massa grejer från personer från olika länder på väggarna
 
Karaoke och dans!
 
Älskar hur de åker fyrhjuling helt casually med barn och hund i bak! och det röda flygplanet i bak åker de hit med
 
Detta var våra rum
 
Garage med lite fler flygplan
 
Jag och Meri tog en morgonpromenad
 
Bussfönstret

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0