Horse riding

 
Day 1:
Gick upp halv fem för att lämna från skolan vid sex. Vi kom fram till stället som låg utanför Mansfield, ungefär två timmar från Wodonga, och fick våra hästar. Jag fick en brun som heter Lawrence. Vi red iväg, upp bland de små bergen, kullarna, whatever man kallar det. Såg även några kängurus på riktigt nära håll. Jag var först på lite dåligt humör för att jag hade fått den lataste hästen, var tvungen att driva på honom heela tiden för att han skulle gå ikapp de andra. Men sedan lärde jag känna honom och började älska honom! Han var en av de snabbaste faktiskt :). Var lite roligt när de delade upp oss i grupper efter vilka som ville galoppera och inte, och jag förstod inte ordet, de kallar det för canter, så de trodde nog jag var lite efterbliven hehe. Jag fick i alla fall vara med i den snabba gruppen, och i slutet galopperade alla, så vi behövde inte dela upp oss. Är så himla härligt att bara susa upp för sluttningen. Vi red hela dagen och åt lunch, wraps, i ett litet hus ute i vildmarken. Var så himla underbart att vara så nära naturen, så fint. På kvällen spelade vi ett spel Jess hade på sin telefon, när man håller upp telefonen mot pannan så att man inte ser vad som står på den, och så ska alla andra förklara ordet. Fanns olika kategorier, som låtar, accenter, kändisar, djur osv. Var så kul! Vi såg på film också, men gick och lade oss tidigt (9:30 hade väl aldrig hänt på ett läger i Sverige??) för alla var så trötta efter den långa dagen. 
 
Day 2:
Var en ganska kort dag, vi gick upp halv åtta, åt frukost och sånt och åkte sedan ut till hästarna. Vi tyckte så synd om dem, de hade ingen som riktigt tog hand om dem. De var så tufsiga, gjorde dessa trips med olika oerfarna ryttare varje dag. Deras betsel tvättades inte ens?? Stackars djur. Jag och Alina försökte i alla fall ge lite kärlek till våra fina hästar, haha. Under dagen red vi till ett ställe där vi hoppade över stockar på marken, min häst var en av de få som faktiskt galopperade över (han var ju den lata). Vi galopperade några riktigt långa, härliga sträckor och på slutet lekte vi lite stafett och under hökens vingar kom typ. Så roligt! Var så fint när vi gick nedför berget på vägen hem, gröna ängar, med kängurus som hoppade och en fantastisk utsikt. Sedan åkte vi hem. Har såå ont i kroppen nu haha! Var iaf en fantastisk resa, fick se mer av den Australiska skogen, naturen och insåg hur mycket jag saknar ridningen! Hästar är så fina djur. 
 
Tog bara bilder med telefonen, kunde inte ta med kameran på hästen direkt. 
 

Finaste hästen!
Lunch
Underbar utsikt
haha, han ser inte så uttråkad ut på alla bilder, men de andra bilderna är åt fel håll... Han var glad också, även om han hade ett hemskt liv!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0