I am alive on God's great dance floor (state youth alive)

Lördagen började tidigt, jag stressade först runt i huset för att hinna packa alla mina saker innan Robyn kom för att hämta upp mig. (asså jag skrev först picka mig upp hahahha) Vi åkte hem till dem för att lämna av mina saker (det är där jag ska bo i två veckor när Rodney och Leanne är i Thailand) och hämta Cherie som också skulle med till kyrkan. Vi åkte med en buss ner till Melbourne för att gå på State Youth Alive Victoria. Det kom alltså folk från hela Victoria. Hosted by planetshakers. För några veckor sedan hade vi regional youth alive i vår kyrka, med folk från hela regionen. I alla fall, vi började med lunch och shopping i ett köpcenter precis bredvid där vi skulle vara. Var mycket trevligt. 
 
Sedan gick vi vidare till själva konserten, taggade. Det var sjukt stort, över 5000 pers. Först var det en rap grupp, no limits. Sedan vår favorit, New Empire. De gjorde tydligen Australiens låt till olympiska spelen, lite coolt. De var bra iaf. Sedan var det en annan rappare. Sedan kom bandet ut och det var dags för lovsång. Var så häftigt med alla människor som dansade loss. Har en film jag ska lägga ut. Predikan var himla bra och över 1000 människor bestämde sig för att följa Jesus där. Tusen pers. De bara strömmade fram till scenen, var så fint. Och sista sången gick jag och Jess längst fram, där det riktiga trycket var, trots att det var avspärrat för att det redan var så många där hehe. Men det var grymt. 
 
Exakt ett år sedan Båten, då planetshakers spelade. Den gången dansade jag på en stol i en gungande båt haha kommer du ihåg Stina, kändes livsfarligt, men var så himla kul!! Det dygnet var ett av de bästa förra året. Så grymt. Och det här var liknande, fast så mycket större. Underbart. 
 
På vägen hem sjöng vi planetshakers låtar, stämningen var på topp och mcdonalds överfullt. Kom inte hem förrän vid halv tre, var såå trött. 
 
Bildbomb (har försökt ta lite andra bilder än de jag lade ut på fb, vet inte om jag lyckades haha, tog så sjukt mycket bilder)
 
Hela gruppen! (snodde bilden från Lendels facebook)
Bussen på väg dit
 
Åt lite asiatisk mat
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0