SEVENTEEN

Vi kom hem från Henty med bussen runt tre på eftermiddagen. Ringde pappa, Ida och Markus på face time medan jag väntade på skjuts hem. Var roligt att prata med och se dem igen, och få svensk födelsedagssång. Vi pratade bara väldigt kort, eftersom de var tvugna att gå till skola, dagis och jobb. Trevor hämtade mig och väl hemma pratade jag med Hanna på skype och öppnade min present från Sverige. Den inehöll massa svenskt godis, en digital fotoram + USB med bilder och en bok med bilder från förra sommaren. Var så underbart, tack så mycket igen!!! Sedan åt vi middag och jag öppnade presenten från Rodney och Leanne som innehöll massa Aussie-grejer, typ som sockar med kängurus, en slang ordbok och en kortlek med bilder från Australien. Fick också massa scrapbooking grejer och ett album, så perfekt!! Vi hade himla roligt åt slangordboken, de har så många konstiga uttryck haha. Och sedan satt vi och spelade kort nästan hela resten av kvällen, jag lärde dem stress, som var en succé. Allas nya favoritspel nu. Sedan åt vi upp det sista av tårtan och bara pratade tills det var dags att gå och lägga sig. 
 
Och nu är jag alltså 17 år, känns inte särskilt speciellt. Den typiska åldern alla har i filmer och böcker, men födelsedagen som inte är särskilt speciell, eftersom man inte får göra något nytt (om man inte bor i NSW, då kan man ta körkort). Men 17 är liksom mellan sweet sixteen och 18. Fattar inte hur tiden gick så fort, känns som om jag fyllde tretton nyss och känner mig absolut inte redo att bli myndig nästa år?? Känner mig fortfarande som 10 inuti haha! 
 
Hade i alla fall en helt super födelsedag trots att den spenderades på andra sidan jorden och utan min familj för första gången i mitt liv!
 
Presenteeeeerrr

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0