Val och skype

Har varit val här nu. Har inte så mycket att säga om det egentligen, har inte varit så fruktansvärt insatt i det, och det verkar inte som om australiensarna är det heller... Det fungerar underfär som USA, eller vet inte om själva styret gör det, men det är två stora partier som det står mellan iaf. Finns fler, men tror totalt tre platser gick till andra partier. Och i Australien måste man rösta, annars får man böter. Är väldigt glad att jag slapp, hade inte velat rösta på någon av dem. Men lite roligt att ha varit med om ett val!
 
Vi skypade med Kelsey idag också för första gången sedan hon kom till Danmark! Hahaha var så roligt när hon pratade om saker hon tyckte var konstigt och som för mig är det mest naturliga i världen. Hon klagade till exempel på brödet, på det sättet hon beskrev det lät det som bröd jag saknar. Och hennes värdmamma försökte prata svenska med mig, vilket bara gjorde mig förvirrad haha. 
 
Idag har det annars bara varit en slapp dag i solen, somnade nästan ute i hängmattan :)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0