17/8/13

Hej allihopa! I torsdags hämtade min värdmamma upp mig efter andra perioden. Vi åkte ut till Walla Walla där vår kyrka skulle ha möte på kvällen. Vi hjälpte till att laga mat, jag hjälpte till att förbereda barnaktiviteten också. Walla Walla är en liten by ute i vildmarken, kanske 40 min från Wodonga. När vi åkte dit åkte vi förbi några kor som betade vid vägkanten. Jag trodde det hade rymt och blev jätteorolig att någon skulle köra på dem. Min värdmamma var helt lugn dock, och berättade att det är ganska vanligt att bonden flyttar ut korna till vägkanten när det inte finns tillräckligt med bete i hagen, främst på sommaren. Tydligen finns det något som kallas droving, då man föder upp korna enbart genom att låta de gå längs vägkanten, och  sedan säljer dem till ett slakteri. 
 
Fredagen gick förbi fort. Efter skolan gick jag hem med Macayla som bor ganska nära mig. På kvällen åkte vi till Jindera med youth för att vara med på det sista mötet av 4 services in 4 towns in 4 nights. Det var mysigt, fast vi var tvungna att åka hem nästan direkt efter för att komma tillbaka i tid, lite tråkigt. 
 
Och skolan rullar på! Har fått tillbaka resultaten på testen vi gjorde förra veckan. På matten fick jag 71%, B+. Det var ett av de bättre i klassen, så är väldigt nöjd. Hade dessutom bara varit med på ett av de två kapitlen vi hade prov på. Wiiiiee. På engelskaprovet fick jag 80 %, också B+ (!!!!!). Men det är bara för att vår lärare är så snäll och fattar att jag inte kan engelska, så hon ger mig bra bara för att jag inte ska bli deprimerad. Gjorde inte ens samma test som de andra. Men jag klagar inte, en sak mindre att fundera över. 
 
Matbiljett och väg i Walla
 
Huvudgatan, de hade inte ens ett supermarket... // "Stationen" och en skylt. Love the aboriginal names

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0