BÄSTAHELGEN

Denna helgen var den bästa! Åhh allt var så bra. På fredag gick jag till skolan som vanligt, och efteråt gick jag och Bethany hem till henne. Vi åt lite och packade innan vi fortsatte till poolen, där youth var. Vi badade, lekte (intressant hur länge tonåringar kan sysselsätta sig med en boll?). De hade några rutchkanor och ett litet lekland typ med en hink som tömdes över allt lite då och då. Vi blev fem år igen och hade himla roligt där haha. Sedan åkte jag, Bethany och Abi hem till Meg. En supermysig kväll, och jag och Bethany sov över där. För nästa morgon var det att gå upp tidigt som gällde, för då stod PAINTBALL på schemat. Jag var livrädd innan, att jag inte skulle gilla det och att det bara skulle göra ont. Men åh vad roligt det var! Är så taggad på att göra det igen nu, när jag vet hur det går till och kan vara lite modigare. Och det gjorde inte alls ont, eller har några bruises men inte så farligt. 
 
Efter paintballen åkte vi hem till Abi en stund. Hon bor på en farm och har väärldens sötaste kattungar och getungar. Vi fortsatte sedan ut till the Weir, som egentligen betyder sjön som ligger precis utanför Wodonga. Vi hade bbq med lite komplikationer (slutade med korv i toastade frusna bröd utan sås) och sedan åkte vi vattenskidor. Jodi's parents har en båt, så de tog med oss ut. Och tydligen har jag en naturbegåvning för vattenskidor (har aldrig gjort det förut??), för jag kom upp på första försöket, åkte hela varvet runt och gjorde en snygg avslutning. Fast hade ingen aning om vad jag gjorde haha. Och var helt livrädd innan. De andra kom knappt upp ordentligt. Jag skyller min framång på en blandning av de svenska skidgenerna och den australiensiska surfingen. Haha, kul var det iaf. Och har träningsvärk i axlarna nu!
 
Sedan solade vi lite och njöt av dagen innan Bryce kom och hämtade oss. Väl hemma var värdfarbror och värdfarfar där för middag på värdfarfars födelsedag. Och vi skypade med Kelsey, var kul att se henne igen :) 
 
Söndagen var lite lugnare, kyrkan på morgonen,  sedan en lugn eftermiddag och skype som en perfekt avslutning på en perfekt helg. 
 
 
Har inga bilder på själva waterskiingen eller så, men önskar man kunde fånga hur otroligt vackert det är där ute. Röd sand/jord/lera, blått vatten och the hills around... Love it!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0