Första dagen i skolan

Japp, nu har jag överlevt min första dag i skolan... Det var inte så hemskt faktiskt. Jag och Kelsey blev skjutsade dit, och dagen började med en samling i deras typ gympasal. Rektorn pratade lite och sånt, vanligt börja-efter-lov snack. Sedan följde jag med till Kelseys photography och english, träffade hennes vänner också. Vi är sex utbytesstudenter på skolan totalt och klockan elva träffades vi på kontoret där vi fick välja ämnen och fick lite information och sånt. Jag kommer läsa english som är obligatoriskt, PE (physical education) som är typ vår gympa, matte, psykologi, outdoor ed där man gör typ olika utflykter över helger och sånt, och hospitality där man lagar mat, typ. Får väl se om jag gillar dem, annars kan jag byta :) Sedan gick vi runt på skolan så att vi skulle hitta överallt och sedan fick vi gå till vår första class som var english. Är så glad att vi är tre utbytisar i den, för alla andra ska ha läst en bok och göra massa svåra reflektioner på den. Jag har läst typ tre sidor i boken och spenderar mer tid på att slå upp ord än att faktiskt läsa. Hehe. Men jag är inte säker på hur mycket vi kommer behöva göra än. Efter english hade vi lunch och då åt jag med Kelsey och hennes kompisar, sen hade jag PE. Sedan tog vi bussen hem :) 
 
Det här är vår skoluniform! Det finns en kjol, kortärmad skjorta, klänning, träningskläder osv, men visar det en annan gång. 

Me and Kelsey
 
Nu kollar vi på en dokumentär om ABBA, lite kul! De är så stora här. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0