Senaste tiden...

Borde kanske uppdatera er lite på vad som händer här hemma också, mellan alla east coast inlägg ;) (Vet att de är tråkiga, vill bara ha något att se tillbaka på hehe.) 
 
Så veckan efter att jag kom hem var jag på work experience på ett café som låg precis vid en trädgårds affär. Det gick superbra och var roligt för det mesta! Fick baka, laga mat och göra kaffe, men även diska och torka bord och sådana lite mindre roliga saker. Det bästa var att de gjorde lunch till mig varje dag haha, såå gott! Och alla är så himla snälla här, till exempel så skjutsade min 'boss' hem mig varje dag! Samma sak när jag började i concert band, alla säger alltid att det med skjuts löser sig. Fast i Lidköping cyklar vi ju överallt, men ändå. 
 
Alex har haft 18-års party (fest, kalas ??). Det var himla  roligt, kommer ett eget inlägg om det :)
 
Jag har gått en vecka i skolan nu, av tre på denna terminen (ja de har fyra terminen, så den fjärde har precis börjat). Har massa muntliga redovisningar och prov för tillfället, och om två veckor börjar end of year exams, som jag måste göra trots att jag knappt varit här hälften av det som de har prov på... 
 
Denna veckan var sista veckan för alla year 12 too, de hade sin sista assembly där det var lite performances och de höll tal och härmade olika lärare. I fredags var det muck up day då alla year 12 klär ut sig och trashar skolan. De hade bland annat satt honung på skåpen, sprutade på year 10 och 11 med vattenpistoler, de hade gjort om ett av klassrummen till akvarium och sånt. Tydligen var i år inte alls lika bad som år innan, då det varit ägg och blekmedel inblandat. 
 
Häromdagen hände något riktigt pinsamt!! Leanne hade hämtat mig från jobbet, och skulle bara gå in på supermarket och köpa något lite snabbt, så jag satt kvar i bilen. Det blev lite varmt, så jag skulle bara öppna dörren. Då lyckas jag på något sätt sätta på larmet, så bilen börjar tuta och allt, och där sitter jag! Kan ju berätta att det var precis efter att alla skolor slutat och utanför det supermarket dit alla går efter skolan, eller bara går förbi på väg hem. Så pinsamt! Men jag gick in till affären och fick nyckeln så fick det att sluta iaf, men ändå. Så himla typiskt mig!! 
 
1. things from Kelsey! 
2. Food hahaha! The lemon meringue pie we're making for our exam in hospitality, one of their magnum flavours, they have so many different here! And my lunch two of the days when I was working at the café. Yuuum
3. More things from Kelsey! And a music performance some kids in school did, they were really good :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0