3/9/13

Idag är det tredje dagen på våren (ja de räknar årstider efter datum, inte temperatur) och vädret har varit lika underbart idag som de senaste dagarna. 25 grader och sol var det och man kan äntligen ha sommaruniformen och det är så härligt! Ska ta bilder på de andra uniformerna så att ni får se dem också :). Vi hade PE ute på the oval (den australiska fotbollsplanen), och det var så varmt! Vi var alla riktigt svettiga efteråt, trots att vi bara spelade ultimate frisbee. Fast alla skrattar när jag berättar att detta är som svensk sommar och säger att jag kommer dö när det kommer till deras sommar. Det är typ dubbelt så varmt som nu. Hehe. Kommer få världens fulaste solbränna dock. Fick en shortsrand av en timmes promenad i söndags, ni kan ju tänka er hur det kommer bli efter en termin i skolan. Kommer se värre ut än Hanna gjorde efter tre månader i Kongo :))
 
Allt flyter på, skolan funkar. Eller, känns inte som att jag är där så mycket. Var sjuk halva förra veckan, var borta tre dagar för the caving veckan innan. Och denna veckan åker vi bort med outdoor ed igen. Och imorgon ska vi uppträda med concert band så missar en del då med. Är ganska omöjligt att följa med i skolan helt enkelt, men gör så mycket jag hinner på lektionerna och hoppas att det kommer räcka till proven som kommer sen. Engelskan idag var väldigt rolig dock, vi skriver an expository piece, som man ska länka till en text och temat är conflict. Jag skriver om kulturkrock och viljan att se något nytt typ. Vår engelskalärare är faktiskt riktigt bra. I PE håller vi på med coaching och coachar varsin lektion två och två, vilket innebär att vi inte har någon teori. Wiiie. Jag ska förmodligen coacha lite häck, spjut eller något, vet inte riktigt. Har som sagt inte så bra koll på allt, men det löser sig nog. Lite yolo på de flesta lektioner men det är väl vad det här året handlar om. 
 
I alla fall, har heeelt fullt upp för tillfället. Imorgon är det concert band grejen, jag slutar sent och ska sedan till doktorn för någon astmagrej. På tordag åker vi tidigt för horseriding trip med outdoor ed. (och mamma jag har faktiskt packat klart redan, oroa dig inte) Kommer hem sent på fredag kväll. Min värdmamma föreslog att vi skulle åka till lake hume (sjön nära staden jag bor i) som jag fortfarande inte sett, men vi insåg att jag förmodligen inte kommer kunna gå, med tanke på hur längesen det var jag red. På söndag ska jag tydligen ha hand om barnen under morgonmötet i kyrkan. Eller, Meg sa det, har inte riktigt koll där heller. Veckan efter flyttar jag hem till en annan familj, och så är det Rochelles deb och youth alive i planetshakerskyrkan i Melbourne. Ah ni fattar grejen, det är mycket nu helt enkelt. Men det är bra. 
 
bild från när jag gick hem igårkväll. Träden blommar så fint, det bästa med våren <3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0