2014

Och nu är 2014 här! Känns lite overkligt. Tiden har gått så himla fort.Nytt år nya möjligheter osv. Tror inte riktigt på allt det där, det är ju inte som om livet ändras bara för att vi skriver 14 istället för 13. Men det kan vara en chans att reflektera över allt, vad man har åstakommit under året, och vad man slösat bort tid på och önskar att man gjort bättre. Jag tror inte heller på nyårslöften, glömmer ändå bort dem efter någon vecka hehe. Men hoppas och tror att 2014 blir ett bra år. 
 
Det första jag tänkte var att 2014 var året då jag åker hem. Lämnar mitt liv här, mina fina vänner och min familj. Men en kompis sa till mig: "don't be sad...stay happy, you'll enjoy it much more that way!!!" när jag sa det och han har ju rätt. Jag har fortfarande fem månader kvar, och de är fyllda med så mycket roligt. Händer massa kul på sommarlovet och om mindre än en månad kommer Kelsey hem. Det största är väl central australia resan med Alice Springs, Uluru, Kings Canyon och sånt. Ser fram emot det så mycket! 
 
1 juni 2014 lyfter planet från Australien och jag ska tillbaka till Sverige igen. Och trots att jag lämnar så mycket här så åker jag hem till mina favoritpersoner, mina äldsta vänner och det trygga, vanliga livet i Sverige. Jag kommer få ett längre sommarlov, årets andra. Sedan börjar jag tvåan på gymnasiet och vi får väl se hur det går efter tre sommarlov och inte särskilt mycket studerande mellan dem. Förhoppningsvis åker jag och la famille utomlands under hösten, men vi får se vad som händer. (Annars åker vi till Kap Verde och surfar Ida!) Sedan ska jag bara njuta av en normal, svensk jul och vanligt nyår. 
 
Kommer också spara pengar som en tok sekunden efter att jag satt mina fötter på svensk mark, det kan jag lova! För nu har jag så mycket drömmar och planer. Trodde jag skulle vara lite mer nöjd efter att sett och upplevt så mycket under det här året, men nu är jag bara mer taggad än någonsin. 
 
Vet inte när jag blev en person som planerar (????) men ja, ni ser ju att 2014 är rätt klart redan. Sen 2015 blir det ett stressigt år i skolan, skidsemester, vasaloppet, europatur, jamboree i japan... hehe drömma kan man ju alltid göra. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0