Melbourne

Hejhej! Förlåt att jag har varit lite inaktiv den senaste tiden, vi tog slut på vår internettid i huset så that's why.
 
I fredags tog jag tåget ner till Melbourne för en helg med Lauren. Var så himla bra, njöt varje sekund!! Massa bilder på vad vi gjorde: 
 
6:30 på morgonen var jag på plats för att ta tåget
 
Vi började med att åka till Williamstown beach hela första dagen
 
På kvällen gick vi ut till världens mysigaste matställe <3 Det var fortfarande typ 30 grader och allt var perfa. Hade den godaste carbonaran i mitt liv tror jag (till och med bättre än Leonardo's för er som vet)
 
Efter restaurangen gick vi mest runt, kollade i lite mysiga butiker och sånt. Sedan chillade vi i lägenheten (fördelen med att bo mitt i centrum) ett tag innan vi gick till ett efterättsställe och åt denna mumsiga. Det är en ice crush, lite som slash fast i ät-form om ni fattar. Var himla gott iaf. Sedan gick vi och hyrde en film som vi såg på innan vi somnade. 
 
Nästa morgon åt vi frukost, tog en coffee to go på väg till Queen Victoria Markets. Var så stort och fanns hur mycket som helst. Här är inne bland matstånden. De hade en mysig kaffebutik där man kunde välja kaffe som plockgodis typ (hade köpt till mamma om det inte hade varit så långt tills vi ses)
 
We fell in love with this cutie! Är den inte världens finaste mugg??
 
Vi köpte spanska doughnuts
 
Sedan tog vi tåget till Toorak och svenska kyrkan
Köpte lite svenska saker 
Det var rea på julmust och Lauren var väldigt fascinerad över att vi hade en dryck bara för jul och påsk.
Svenskt fika 
Love the city 
Visste ni att reklamfilmen dumb ways to die är från Melbourne? De är lite överallt, till exempel på utsidan av Metrotågen. 
Vi packade våra saker och shoppade lite innan vi satte oss på tåget hem. Var definitift en av mina bästa helger här med en av mina bästa vänner <3
 

Kommentarer
Postat av: Karin

Åh sommar så gott det ser ut. Vilket vatten🏊 ha det bra. Kram.

2014-01-14 @ 06:27:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0