Ibland lär man sig faktiskt något i skolan

För att tillverka 1 kg nötkött går det åt lika mycket vatten som om man skulle duscha konstant i ett år. Och duschar man en minut eller spolar toaletten en gång förbrukar man lika mycket vatten som en genomsnittlig person i afrika gör på en hel dag. Idag har vi temaarbete hela dagen, skriver artiklar, insändare och engelskatal om samma sak. Jag skriver om vatten och Elsa om köttproduktion och det är verkligen saker man borde tänka mer på. En vegetarisk dag i veckan gör mycket skillnad, både för kroppen och miljön. Och efter det här vill jag aldrig äta kött eller dricka vatten igen, haha. Det måste man såklart göra, men vi reflekterar inte ens över vad vi stoppar i oss. Tjocktarmscancer är Sveriges tredje vanligaste cancerform och det är bevisat att köttätande ökar risken för att få det lärde Elsa mig precis. 
 
Detta är vad vi har för oss idag, intressant men ganska jobbigt också. 
 
Nu fick jag se en film på när kor slaktas också, inte det mysigaste jag sett. Men, idag är det fisk i matsalen, det är väl bra? Eller? Nästa gång kanske vi skriver om fiskproduktion och då försvinner väl det också från min matsedel. 
 



 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0