Byron Bay, dag 8

Byron Bay var typ bästa stället vi var på! Det är en liten stad precis vid vattnet, verkligen den typiska Australiska surfstaden, folk gick runt med surfbrädor överallt, alla killar hade axellångt, blont hår, folk körde runt i folkabussar och var allmänt glada och hippie-aktiga. Så skön stämning! På kvällen gick vi till stan, de hade defenitivt den bästa shoppingen på resan (förutom Sydney då). På morgonen, delades vi upp i två grupper, min grupp började med kayaking. Vi paddlade ut i havet, jag paddlade med en av ledarna så behövde inte göra så mycket haha :) Vi paddlade iaf till en liten vik där vi såg vilda delfiner!!! Det var ett ställe där delfinmammor tog hand om sina ungar, och de var så fina! Eftersom jag var med ledaren paddlade han runt så att vi kunde komma extra nära också. Sedan paddlade vi in till en annan strand där vi åt timtams, muums. Sedan paddlade vi tillbaka, när vi skulle in till stranden var det större vågor än innan, så jag och Corina som jag paddlade med var lite skräckslagna. Men det gick bra!
 
Efter lunchen var det dags för surfing!! Jag och Corina kom dit tidigare än de andra, och det var nära att vi fick en privatlektion pga de andra var sena. Men de kom tillslut och ÅÅHH. Surfingen var så himla rolig!! Var supersvårt i början, men jag bara sprang in och ut i vågorna och stod sedan upp flera gånger! Och precis innan vi skulle gå i vattnet såg vi valar, som var jättenära! Så ccooolt :) Sedan gick vi på stan igen, jag köpte en bikini :) 
 
Tog tyvärr klappt några bilder, här är det enda jag har: 
 
Sista bilden är från Lauras facebook, hon var i den andra gruppen som kom ännu närmare valarna
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0