Concert band

Igår följde jag med skolans concert band på en tävling mellan olika skolor i området. Efter lite övertalning bestämde jag mig för att faktiskt vara med att spela också, och det gick bra! Det satt två domare vid ett bord längst fram som plingade på en liten grej när man skulle börja och så satte de poäng på alla framträdanden. Det var concert bands, stråk, olika ensembles, rock bands och en säckpipsor
kester! De kom in med kiltar och allt, så häftigt! Tydligen hade vi varit med på nyheterna också, och kameran hade zoomat in på mig. Hjälp. Men Kristen sa att det var "a great shot". Haha, kan ju hoppas. Men det känns jättebra att vara med i the concert band, alla är så himla goa.
  

Efter tävlingen kom min värdmamma och hämtade mig, vi åkte över till Albury för att lämna av några lampskärmar till någon hon kände, köpte en skoluniformsklänning och skjorta. Sedan åkte vi hem, jag gjorde chokladbollar som vi åt framför ett avsnitt av The Bible. 
 
 
 
Idag har varit en vanlig dag i skolan... Jag hade min första flöjtlektion! Läraren är hur skön som helst, tror det kommer bli jättebra. Fick spela lite skalor och några låtar för att han skulle se vilken nivå jag var på, men största delen av tiden togs upp av översättande. Jag lärde honom de svenska termerna och han lärde mig de engelska. Ikväll åker vi med kyrkan på Laser Tag, ska bli så kul! Imorgon kan det bli shopping och bio om jag lyckas få skjuts... Hatar att man inte kan ta sig själv någonstans här, utan alltid måste få skjuts. Är inte van vid det, så känner mig alltid så krävande när mina värdföräldrar måste ta tid och skjutsa mig... Men antar att man vänjer sig, de verkar ju inte ha så stora problem med det :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0