Mat

Måste bara börja med att följa upp på historien om maten jag och värdpappsen gjorde. Han hade tydligen mätt curryn i matsked i stället för tesked, så soppan var stark. Inte så lyckat ändå alltså. Fast steken var himla god. Han tyckte att jag skulle ta kort för att visa er, och så lade han upp det så att steken skulle se extra stor ut haha.
 
För att fortsätta på matfronten, i onsdags gjorde vi profiteroles i hospitalityclassen. Vet inte ens hur jag ska breskriva det... Först gör man en liten degklump typ som gräddas i ugnen. Sedan fyller man den med custard, som främst består av äggulor, mjöl och socker. Detta doppas i choklad. Helt okej gott, men ni kan ju tänka er... Äggigt och fett hehe. Gjorde även en muntlig presentation om pan frying i hospitality idag. Gick jättebra, flera personer sa efteråt att de tyckte det var bra och läraren verkade nöjd. Ni som känner mig vet ju hur mycket jag hatar muntliga redovisningar, och drömde natten innan att jag gjorde redovisningen och pratade om något helt annat haha. Men var faktiskt inte ens nervös. Men min lärare vill att jag ska ta med mig ett recept från Sverige som vi kan göra en lektion. Kan vara både mat, efterrätt eller vad som helst! Förslag på vad jag kan ta med?? 
 
 
 
Okej, det är mobilbilder och ser inte alls gott ut, men det var det, lovar :)
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: nelly

Kötbullar och semlor är väl saker ni skulle kunna göra som är väldigt svenska :)

2013-08-17 @ 17:43:18
Postat av: KarinElsasmamma

En Janssons frestelse är väldigt svenskt. Andra alt.är:
Ostkaka
Kanelbullar
Köttbullar
Kladdkaka/chokladbollar
lussekatter
Det blir säkert bra:)

2013-08-17 @ 19:31:54
Postat av: Ida

Rosenkrans, köttbullar.....? Svårt att komma på ju! 😁❤

2013-08-17 @ 19:40:16
Postat av: Rebecka Enander

Rosenkrantz...

2013-08-18 @ 16:32:07
Postat av: Bjööööörn

Du borde visa hur man gör KÖTTBULLEPAJ. Det är jättegott!

2013-08-20 @ 22:31:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0