Christmas day

Så på juldagen var det äntligen dags att fira jul! Gick upp, åt frukost och gjorde klart allt för jullunchen. Det var så konstigt att det var ljust och soligt ute! Ingen svensk mitt-i-vintern-sol inte. I alla fall, sedan öppnade vi julklappar. Jag fick bland annat en bok av mams och paps, australiensiska saker och scrapbooking saker från min värdfamilj, presentkort på cotton on från Bryce, Marabou choklad från Kelsey. Sedan hade vi lunch, och till skillnad från det svenska julbordet åt vi faktiskt god mat! Olika sallader som potatissallad och pastasallad, kallt kött som skinka muumms. Blev så mätt. Vi smällde smällkarameller och spelade en vem där på ett lite nytt sätt. Efterätten var plum pudding och en pavlova som jag gjort :)). Sedan var det intressant, för då var ju allt redan klart. Inga julklappar eller något att se fram emot längre. Men vi såg lite på nötknäpparen innan vi spelade spel och åt lite godsaker till (Som det ska vara, ingen jul utan brädspel). Var hur roligt som helst! Åt hur mycket som helst, men det är väl också lite meningen haha. Hoppas att ni alla haft en bra jul också <3 
 
Förberedelser
Obligatoriskt familjefoto
Ingenting är som svensk choklad (från Danmark, men ändå)
Bok om Sverige från mina föräldrar
Skumtomtar!
 
Making pavlova!
Slutresultatet
Spelar vem där
Ett annat spel som heter blokus (jag vann två gånger!!)
Uncle Andy tyckte absolut att jag skulle ta en bild med julgranen och en australisk hatt... Så ja här är den

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0