Pepparkaksbak

Hemma bakar vi alltid typ en miljon saker inför jul, men de har de aldrig gjort här! De har knappt något speciellt julgodis! Så förra veckan engegerade jag hela min familj i ett riktigt pepparkaksbak.  De tyckte det var väldigt spännande och det verkade som att de tyckte det var roligt. Jag trodde inte de skulle vara så taggade så det var kul att de gillade det :). Rodney gjorde några tjocka innan han tröttnade, men min pappa hemma är inte heller med så mycket, så jag tyckte det var okej haha. Sedan skulle vi... glasera dem? är det ett ord ens? Vi satte glasyr på dem, dekorerade dem. Och alla got very carried away! Vi började med lite vanlig icing i tub, men sedan plockades det fram strössel, olika godisar och och gjordes egen glasyr. Vi höll på i säkert flera timmar, och det var så kul! En mysig stund tillsammans med julmusik i bakgrunden (var dock lite fight om vilken slags julmusik vi skulle ha, Leanne satte på någon gaammmal cd, och Bryce ville ha mer rockig musik och jag ville ha bra musik hahaha så vi fick kompromissa lite) och jag fick faktiskt julkänsla :) Trodde inte att jag skulle få det, men jag älskar Australisk jul, även om den suger för att de inte har några traditioner är den bäst. Hur ofta kan man baka pepparkakor i shorts liksom! 
Puss
 
Fokuserade 
 
 

Kommentarer
Postat av: Karin

Vilka fina pepparkakor. Kul att baka i shorts😃
Ha en fin Jul! Kram Karin, Klas och Olle

2013-12-19 @ 21:10:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0