31/7/13

Igår gjorde jag köttbullar, potatis och brunsås till min värdfamilj! Det var lite svårt att hitta alla ingredienser och ingen lingonsylt såklart, men blev helt okej ändå. Jag tror att de gillade det, eller det var vad de sa iaf haha ;). Idag har det annars varit en vanlig dag i skolan, börjar komma massa prov och sånt nu, men alla lärare säger att de förstår om jag inte gör så bra ifrån mig, jag har ofta inte varit med på alla genomgångar osv. Vi läste några engelskauppsatser lika den vi ska skriva, och hehe... tror inte jag kommer få så högt betyg på den, har bara läst två kapitel i boken vi ska skriva om. Och matteprovet kommer bli kaos, tack och lov förklarar Mackensie allt för mig så att jag förstår. Vet inte vad jag skulle gjort utan henne! 
 
Maten
 
FÖRRESTEN, när vi åkte till kyrkan i söndags såg jag en man stå vid vägkanten och ta kort in mot skogen. Tittar lite närmare och då ser jag att han tar kort på några kängurus! Min värdmamma bröt mot några trafikregler när hon vände och körde tillbaka så att jag skulle få se dem! Fick inget kort, de hoppade iväg för snart, men ändå! Första gången jag såg vilda kängurus! 
 
Nu har jag varit här i tre och en halv veckor och det är inte förrän nu man faktiskt inser hur sjukt länge jag ska vara här. Jag har aldrig varit hemifrån längre än tre veckor och det känns så konstigt att jag inte ska hem. Lite hemlängtan får man, det börjar bli vanlig vardag här, fast har inte hunnit få några riktiga vänner och har inte helt koll på allt, så det är lite ensamt. Samtidigt vet jag att det kommer lösa sig snart, och jag har redan fått uppleva så sjukt bra grejer. Jag vill inte hem, saknar Sverige lite bara. Och svensk mat. Troode jag skulle sakna godiset, men saknar faktiskt maten mer. Här är det några procent mer fett i allt, och det gör så stor skillnad! Mer friterat, ost och sås till allt, och vanligt med kakor, chips och sådana där bars (typ flingor eller nötter ihoppressat) till lunch. Fast min värdmamma bakade grovt bröd häromdagen, det bästa jag ätit sen jag kom hit <3. 
Instagrambild på Kelseys kompisgäng som jag också hänger med på luncherna
 
Tiny Teddy, små kex som ser ut som små nallebjörnar, vanligt till lunch
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0