Footy in Melbourne

Igår var vi 20 elever och två lärare som knökade in oss i en liten minibuss, körde de drygt tre timmarna till Melbourne för att gå på en Australiensisk fotbollsmatch. Vi fick lite tid innan att shoppa i Harbour town också. Första gången jag åkte till ett ställe lite längre från Wodonga. Och Melbourne var så fint! Vi var bara i en liten del, men ändå. Solen lyste så perfekt och allt var så bra. Och fotbollen var verkligen en speciell upplevelse! Var nästan 50 000 pers i publiken och stämningen var på topp. Häftigt att se en så annorlunda sport också. Känns så overkligt att vi för inte ens två månader sen satt och kollade på det på youtube och skrattade åt att det var så töntigt, och nu har jag sett det live. Lite roligt var att inte bara var spelarna och domarna var på plan, utan några i orange tröja som sprang runt och gav tips till spelarna från coachen och berättade vilka som skulle byta (man har obegränsat antal byten). Sen sprang det runt några med vatten till spelarna också. Matchen var mellan Essendon och Hawthorn, och laget som min värdpappa och bror och alltså jag också hejade på, essendon, förlorade rätt stort. Men det var kul ändå! Efter matchen satte vi oss i bussen och åkte hem, var hemma vid tre på natten. Fast sju timmars restid tur och retur för en dagsutflykt är inte så ovanligt här, det var en tjej som skulle till Melbourne över dagen tre dagar i rad! 
 
Haha, Eliza köpte handen och halsduken fick jag av Rodney
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0