Två veckor

Japp, jag har alltså varit här i två veckor nu. 14 dagar. Känns inte så, tiden har gått sjukt fort. Samtidigt känns det konstigt att jag för två veckor sedan inte visste någonting om livet jag har här nu och att jag aldrig hade träffat alla människor jag mött här. Det är 16 dagar sedan jag stod där på flygplatsen, sa hejdå till Sverige och började mitt livs äventyr. 
 
Det går upp och ner väldigt snabbt, ena sekunden undrar jag vad jag egentligen håller på med och varför jag ens åkte men nästa känns allt helt underbart och jag önskar att jag kunde stanna här hela mitt liv. Jag har fått så fina vänner, som jag inte ens hade varit i samma världsdel som för två veckor sedan. Samtidigt vet jag att jag har världens bästa vänner att komma hem till. 
 
I början är allt nytt, allt. Men jag känner mig mer och mer hemma nu. Jag hittar i köket, vet vilken buss vi tar hem från skolan, känner igen folk och kommer ihåg namn. Jag har lärt mig så mycket de senaste två veckorna och jag är så tacksam att jag har fått chansen att åka hit och uppleva allt detta. En halv månad har gått, jag har tio och en halv kvar och det känns så himla bra. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0