Helg!!

 Det har varit en så himla bra helg hittils!! Min fredag började med en joggingtur och sedan carrot cake pancakes till frukost. (var ju ledig från skolan) Vid tolv träffade jag Carlotta och Jacob och vi gick på vår picnic. Carlotta hade gjort smörgåsar och jag hade med mig muffins. Vädret var helt perfekt och vi satt i en park och spelade lite kort. 
 
På kvällen skulle flourish, en grupp med kvinnorna i kyrkan, på Thai Banquet. Vi knökade in oss, 90 pers, på den lilla Thairestaurangen. Var supergod mat och fantastiska vänner. De lottade ut saker också, och jag vann en kaffemugg med lock haha. Efteråt åkte jag, Meg, Beth, Abi, Alex, Jodi, Jess and Kate lite spontant på bio. Vi kom dit typ fem minuter efter att den var supposed att börja, men det är alltid 15 minuter reklam först, så inga problem. Vi såg catching fire och den var såååå bra. Satt på spänn hela tiden :) 
 
Idag är det lördag och trots den sena natten igår gick jag upp tidigt för att gymma med Lauren. Sedan åkte vi till Albury och såg på bio! Hon hade tänkt att vi skulle se Catching fire, vilket hade varit perfekt om jag inte sett den kvällen innan. Vi såg Thor istället och den var bra, kanske lite mycket action för min smak haha. Vi hade en himla god lunch och en stund på stan innan vi tog bussen hem. 
 
Var hemma en halvtimme, innan jag åkte till friidrottsarenan. Banorna är i gräs, men de har allvädersbanor till längdhoppet och höjdhoppet. Varje lördag har de typ "tävlingar" inom klubben, där man kan vara med i vad man vill. Det som slog mig först var hur himla trevliga alla var! Alla kände alla, och hejade när de andra tävlade. Åldrarna varierade från 12 till eh gammalt, men det spelade ingen roll, stödet från de andra medlemmarna var underbart. Och vissa var inte alls bra, men det var bara för fun. Så himla go stämning. Jag gjorde 100m och längdhopp, fick dock lite ont i ryggen efter 100 meter så vet inte om jag kan fortsätta :( Fast kul var det!
 
Och nu är det film som gäller! Har precis kollat klart på hitta nemo och nu kollar vi på sisa shrek filmen. De visar massa barnfilmer varje lördag, älskar det :) Och att se nemo nu när jag har varit där är mycket roligare.
 
Det tråkiga är att Carlotta, utbytesstudent från Italien, åker hem nästa lördag. Vi har blivit så himla nära, och går till och från skolan varje dag och så :( Kommer sakna henne så mycket! Och Lauren ska flytta till Melbourne, kommer sakna henne också! Vi är så lika. Varje gång vi berättar något om oss själva är det: "Precis så tycker jag med" eller "Åh det gillar jag med!". Känns som om alla lämnar mig :( Beth och Meg lovade i alla fall att inte åka någonstans haha!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0