Bushfires

Tänkte bara berätta att vi inte påverkats av bränderna i New South Wales. Här regnar det, så ni behöver inte vara oroliga! Här är lite bilder så ni kan se själva (typ till min väldigt geografikunnande lillasyster<3)
Detta är Australien. Det finns åtta delstater, jag bor på gränsen mellan Victoria och New South Wales (nere i högra hörnet). En brand markeras med en röd nål-grej, är det många nära varandra är det en röd cirkel-grej. Det ser ganska hemskt ut när man kollar så här, men de flesta bränderna är under kontroll. Tror det var 25 st i NSW som inte var det i morse, och det är alltså dessa som ställer till problem.
 
Här är NSW och Victoria, jag bor där det står Albury ^ 
Vi har haft lite dimma som är på  grund av rök från bränder, men annars inget. Och en av våra lärare har tagit ledigt för att hjälpa till med bränderna! Coolt tycker jag, hemma tar våra lärare bara ledigt för fågelskådning och sånt ;)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0