Svar på fråga

Ella:
Hej, Gud vad underbart det ser ut! 
Drömmer själv om att få åka som utbytesstudent om några år. Vilken organisation åker du med? Det vill säga Ef/yfu m.m.
 
Hej Ella! Vad kul att du vill åka som utbytesstudent!! Jag åker med STS, och har varit jättenöjd med dem. Visst finns det vissa saker de kunde gjort bättre, men så tror jag det är med alla organisationer. Innan avresa anordnade ett bra läger, med massa information och tid att umgås med andra blivande utbytesstudenter och har alltid svarat på alla frågor jag haft. Tycker det känns bra att STS är min organisation även här i Australien, det känns tryggt att det är samma. Och har absolut inga klagomål på STS Australia! Min area rep anordnar regelbundna träffar med utbytesstudenterna i området, och ringer varje månad för att se till att allt är bra (eller, de har ringt en gång hittils, men antar att träffarna räknas också). De anordnar även två safari, ett längs kusten (Great barrier reef osv) och ett central australia (Ayers rock, Alice springs, twelve apostels osv), men dessa kostar ungefär 2000 dollar extra var. Har dock hört ganska många som varit missnöjda med STS, främst för att de i år fick för få värdfamiljer i förhållande till utbytesstudenter.
 
Jag känner mig trygg som åker med STS, men jag tror att vilken organisation som helst hade gjort det minst lika bra. I slutändan handlar det inte så mycket om organisationen, utan det är helt enkelt upp till dig hur ditt år blir! 
 
Hoppas att detta röriga svar hjälpe något, och lycka till med ditt utbytesår! :) 
 
Åh vad roligt att ni frågar, fortsätt så!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0