SVAR PÅ KOMMENTAR

Hej! Började precis läsa din blogg för har blivit väldigt intresserad av att åka till Australien som utbytesstudent. Undrade om du kanske skulle kunna förklara lite vad det innebär och hur resan har varit hittills för dig. Och skolan och värdfamiljen? Verkar i alla fall väldigt kul och lärorikt ;)
 

Hej Sandra! Vad roligt att du funderar på att åka som utbytesstudent, och till Australien! Jag var lite osäker innan vilket land jag skulle välja, men ångrar inte en sekund att jag valde Australien, människorna här är underbara och att ha sommar istället för vinter är ju inte helt fel! Att åka som utbytesstudent är verkligen en helt unik upplevelse, som man inte kan få på något annat sätt. Det är en chans att se en annan kultur från insidan och faktiskt leva i den på riktigt. Man får bli en del av en annan familj, helt olik från den man har där hemma. Och man pratar, tänker och drömmer på ett annat språk. Man får stå på egna ben för kanske första gången, bli mer självständig och självsäker. Självklart kan det vara riktigt svårt också, man är ju själv på andra sidan jorden och allt är nytt. Men det är i de svåra stunderna man växer som mest, och det gör också att man uppskattar allt som är bra så mycket mer. Jag har inte ångrat en sekund att jag åkte. Jag har upplevt så mycket som många aldrig kommer få uppleva och jag kommer alltid ha ett andra hem på andra sidan jorden. Värdfamiljen har varit super, de har verkligen tagit hand om mig som en i familjen från första dagen. Vet en del som har behövt byta familjer, men det kan ju inte alltid fungera och det är ju bra att det går enkelt att byta om man behöver. Skolan fungerar bra också, alla var så hjälpsamma och välkomnande när jag var ny, de tog sig tid att visa, förklara och följa mig till lektioner. Så länge man är öppen och vågar prata med folk är det inte så svårt att skaffa vänner. Bara det faktum att man är från ett annat land gör att alla är intresserade haha! 
 
Hoppas att detta besvarade dina frågor! Om inte, fråga igen :) 
 
Var inte rädda att fråga om ni undrar något, jag älskar frågor! Vad som helst, jag lovar att göra mitt bästa för att svara

Kommentarer
Postat av: Sandra

Tack så hemskt mycket för att du svarade!!:D låter verkligen jätte intressant !! Kram

2013-10-20 @ 14:00:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0