Wilsons prom bushwalk

Har fortfarande massa inlägg om gamla saker att skriva, men gör ett inlägg om senaste veckan först innan jag glömmer bort haha. 
 
På tisdag morgon bar det av för den första outdoor ed resan för i år (förutom trees adventure som bara var över dagen, det hör till ett av de där inläggen jag ska göra när jag har tid). Denna gången var det bushwalk (på annan engelska är det nog hiking, och på svenska? Vandring kanske?). Det innebär iaf att man vandrar i naturen, vi åkte till Wilsons Prom (prom är förkortning av promontory, har alltså inget med bal att göra), vilket är en nationalpark allra längst söderut på Australiens fastland. Vi åkte från skolan klockan fem på morgonen, resan tog ungefär 7 timmar. När vi kom dit hade vi lite extra tid, så vi började med att gå upp till det högsta berget där, och utsikten var heeelt fantastisk. Så himla glad att vi gjorde det. Sedan tog vi på oss våra ryggsäckar och började den riktiga vandringen, som var nästan 10 km den dagen. Naturen var helt underbar och jag log typ hela tiden. Trots att ryggsäcken gjorde mig 15 kg tyngre kände jag min 15 kg lättare. Vi campade precis vid vattnet och allt var så underbart. Vädret var perfekt för walking, ingen sol i ögonen, men inte heller regn. Ser dock lite tråkigt ut på vissa bilder men spelar roll. Andra dagen gick vi ungefär 15 km totalt, det var nog den jobbigaste dagen, för det var väldigt kuperat och mycket upp och ner. Men åh så fint. När vi kom fram till vår campingplats satte vi upp våra tält och sedan gick vi direkt till havet och badade. Det var himla kallt, men så skönt att få känna sig lite ren eftersom det inte fanns några duschar någonstans. Vågorna var riktigt höga och vi hade så kul. Tredje dagen var enkel och bra, vi kom till lägret mitt på dagen, och dessutom var det soligt så vi spelade cricket på stranden, killarna badade och allt var allmänt bra. Sedan njöt vi av solnedgången på stranden och beundrade natthimlen. Sista dagen gick vi ungefär sju km, duschade (ååh så skönt efter fyra dagar) och sedan åkte vi de sju timmarna hem :) 
 
Det var inte så stor grupp på denna resan, vilket var skönt, för då kunde man lära känna alla mycket bättre. Jag, Nikki och Hayley var de enda tjejerna så vi gick tillsammans de första dagarna eftersom killarna fokuserade mer på att komma fram än utsikten så ja :) Var lite smått orolig innan med tanke på att jag inte kände någon riktigt, men det ahde jag inte behlövt vara, så himla goa människor som man kan vara sig själv med, killar är så simpla och okomplicerade att vara med. 
 
 
Lägger upp bilderna i ett eget inlägg, har så himla många! Så länge kan ni få se vart i Australien det ligger:
 
Det är där den röda saken är!
 
Vi sov där det är röda prickar, började och slutade på den blå och hade lunch på den gula :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0