Senaste tiden

Hejhej! Händer så mycket som jag inte hinner skriva om! Men ska göra mitt bästa att catcha up, inte minst för att jag själv ska kunna se tillbaka på det när jag kommit hem igen. 
 
Denna veckan har varit den andra hela veckan i skolan efter summer holidays. Tillbaka i vardagslivet med läxor och allt som hör till. För nu är det ju year 12 och då är det allvar! (hahah ja, de säger det så himla mycket hela tiden.) Bara i hospitality skulle vi tills i fredags gjort en snygg fyrarättersmiddag-meny, med kostberäkningar, arbetsplan osv och en miljon frågor i boken. Vem orkar det liksom. Matten går himla fort fram också, men nu förstår jag faktiskt till skillnad från förut så det är helt okej! 
 
Nog om skolan, det händer faktiskt mer än det! Förra veckan gick jag, Kelsey och Mackensie till poolen efter skolan. Vi simmade lite, och de hjälpte mig med freestyle som jag är helt katastrof dålig på hehe. Men det var ett bra träningspass och i torsdags hade vi swim carnival med skolan, och jag var faktiskt med i några grenar! Trodde aldrig det skulle hända, men jag simmade i tävling hahaha. På swim carnival tävlar man med olika 'hus' i skolan, jag är i Bogong, det gröna. Man klär ut sig också, i den färgen huset har. Vår kompisgrupp gjorde inget stort, men vi matchade iaf, vilket var poängen. 
 
I onsdags åkte vi på en outdoor ed excursion på trees adventure, vilket i princip var olika höghöjdsbanor. Jag är himla höjdrädd och gör i vanliga fall inte sånt här. Innan utbytesåret hade jag inte ens övervägt att åka, men nu älskar jag utmaningar och att åka var ett självklart val. I faced my fears och gjorde den längsta och svåraste banan! Den var så himla högt upp, svår fysiskt och jag var livrädd. Men åh så roligt det var. Bussresan dit och hem tog fyra timmar enkel väg, och vi var tvungna att ta en omväg på grund av bushfires. Men vi satt längst bak och pratade hela resan, var så himla bra. Är så glad att jag har så fina vänner. Bilder från detta kommer när jag fått dem från smithy (kunde inte direkt ta med kameran upp i träden...). 
 
Kyrkan har bytt namn från faith city till new life chapel, och de har renoverat massa. Det är så fint nu! Och barn-programmet har bytt tema och vi som är ledare har t-shirts och allt. Jag hade hand om de stora barnen förra söndagen och älskade det. Sedan serverade vi glass och tog familjefoto i 42 graders värme. Youth är igång också, går dit efter skolan varje fredag och hjälper till. 
 
Förra helgen campade vi vid the weir också, under bar himmel. Låg typ och kollade på stjärnorna hela natten, så himla underbart. 
 
Nu ska jag sluta babbla och se om jag kan hitta lite bilder :) 
Soluppgång at the weir
Hittade denna spindel i huset! Syns kanske inte så bra, men den är stoor! uuuschhh
trees adventure
 
family photo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0