16/1/14

Vänta va, insåg nu när jag skrev datumet att halva januari redan gått! Känner mig så gammal när jag säger det, men åh vad tiden går fort. 
 

Hej på er! Tänkte att jag kanske skulle berätta lite mer om sommar-vardag och vad jag gör på dagarna egentligen (vilket inte är så himla mycket eller intressant, men ändå). Igår kom Danni från STS hem till mig. Det är hon som ringer mig varje månad och ser till att jag har det bra, och var tredje månad måste hon se oss face to face, och hon skulle ändå till Albury med sin dotter så det passade ju bra. Vi pratade om lite allt möjligt, var mycket trevligt. Sedan gick jag till gymmet med Lauren, och det var typ första gången på huur länge som helt så var rätt jobbigt haha. Men kändes himla bra att ha gjort det. Lugn kväll framför tvn och Australian open som går typ dygnet runt nu.
 
Idag åkte jag först till poolen med Alex och simmade några längder. Alla här lär sig freestyle i skolan och så, och jag har knappt gjort det innan... Så mitt nya mål är att lära mig det, ordentligt! Kan ju inte säga att jag är grym än, men det går definitivt framåt. Är ett bra sätt att få lite träning nu när det är för varmt för att springa eller göra något annat utomhus alls. Efter det gick vi och hade sushi till lunch :) 

Sedan drog jag till noreuil park (eller hur det stavas) med school friends, Keely, Eliza, Tash och Jesse. Vi flöt ner längs floden, det låter så fult på svenska haha. Jag ska ta det från början så att alla hänger med. Murray river är Australiens största flod, som utgör gränsen mellan NSW och Victoria (två delstater) <- too much information. Jag bor på gränsen, och det finns en park dit man kan gå och flyta en bit längs floden. Vattnet är väldigt strömt och det är riktigt härligt, särskilt varma dagar eftersom vattnet är ganska kallt på grund av att det kommer från bergen. Sedan får man ta i lite när man ska tillbaka till kanten men åh så härligt. Idag var en 45°C dag, så det var perfekt. Vi bestämde oss dock för att gå in till Albury för att köpa en boost juice. Var varmt men åh så gott. 
 
När vi kom tillbaka stod det polisbilar och ambulans och allt där nere, så jag och Eliza tog en liten närmare titt och det visade sig att en äldre man saknades, de misstänker att han har drunknat. Läskigt! Men var inte oroliga, det var längre ner längs floden, där vi inte var, och han var gammal. Vi flöt ner några gånger till innan vi åkte hem. 
 
Var så bra, men nu är jag såå sore i hela kroppen. Imorgon blir det heldag i kyrkan tror jag, vet inte exact vad vi ska göra, men det är några förberedelser för någon kids-grej. 
 
Och det är värmerekord här med fyra ? dagar i rad tror jag över 41°C.... Och under natten är det fortfarande 30 grader... Varmt. 
 
Hoppas allt är bra med er! Pusspuss
 
Hade en stor flytring också :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0