Melbourne with Meri part 1

Hejhej. Jag spenderade tre dagar förra veckan i Melbourne med Meri, en finsk utbytesstudent som jag träffade på flygresan hit och east coast resan. Orkar inte skriva massa om vad vi gjorde, men här är bilderna från första dagen iaf! De andra har hon på sin kamera fortfarande. Var iaf världens bästa tre dagar och jag är så kär i Melbs, visar nya sidor varje gång jag är där och jag älskar det. 
 
Tåg hihi
Tram tracks
Ikea reklam
Flinders station
Senast jag träffade Meri åt vi frukost på Krispy Kreme i Sydney. Nu var det Melbourne! Krispy Kreme är bäääästa 
Central
Princess bridge och art centre
Som en del av ett konstprojekt fanns det pianon utställda lite här och var i city, som vem som helst kan spela på
Selfie framför konstverk 
Världens coolaste bar... Tänk er det på natten, hur underbart 
Svarta svanar finns tydligen bara i Australien och Nya Zeeland... Så nu har jag sett en!
Älskar detta! Inte som Paris, men ändå coolt
På en annan bro hade de sånt här om alla länder, typ invandringsgrejs. 
Här bodde vi
Paus på med våra gratis sparkling ice tea
På kvällen gick vi till Eureka sky deck. Var himla coolt! 
 Sen tog vi tåget till min host uncle, där vi bodde

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Jag tänker åka som utbytesstudent nästa år till antingen Australien eller Nya Zeeland och jag har en fråga. Är olika aktiviteter kopplade till skolan (som i USA) eller mer som i Sverige där man går till aktiviteter efter skolan?
Hoppas du fattar vad jag menar, tack på förhand.

2014-03-05 @ 20:11:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0