Svar på fråga

Kajsa:
Jag tänker åka som utbytesstudent nästa år till antingen Australien eller Nya Zeeland och jag har en fråga. Är olika aktiviteter kopplade till skolan (som i USA) eller mer som i Sverige där man går till aktiviteter efter skolan? 
Hoppas du fattar vad jag menar, tack på förhand.
 

Hej Kajsa! Åh så roligt att du ska åka som utbytesstudent :) Man kan göra sporter i skolan här, men det är inte alls som i USA, vill man träna något på en högre nivå får man gå till en klubb efter skolan precis som i Sverige. Australien har ryktet att vara 'laid back' och det stämmer verkligen! Sporterna är bara under första halvåret och handlar mer om att ha roligt tillsammans och 'have a go'! Man tränar under lunchen kanske en gång i veckan några veckor innan man gör sin första match. Vinner man går man vidare och får spela mer, vinner man inte är man ute. Jag var med i cricket för ett tag sen, ska göra ett inlägg om det :). Det är i alla fall så det fungerar på min skola, men tror det är ganska likt överallt. Så är man sugen på att testa på nya sporter är skolan ett bra sätt, alla är välkomna och man har kul tillsammans, men om du går i en sport och vill bli bättre ska du söka upp en klubb, och det fungerar som i Sverige. På min skola kan man också göra tex fotboll som ett ämne, men då spelar man inga matcher. Sen har man simning och friidrotts dagar också, en dag en gång om året.
 
Hoppas att mitt röriga svar hjälpte lite, och hoppas att du får ett underbart år! Kram
 
 

Kommentarer
Postat av: Sofie

Hej! Jag ska åka med STS select nu efter nian till Australien och undrade ifall du skulle kunna svara på några frågor? :) Vad tycker du om just STS, vad har du fått för uppfattning om organisationen? Skulle inte du kunna göra ett inlägg om skillnader/likheter på australienska ungdomar? Har följt dig länge och älskar din inspirerande blogg! :D Kram!

2014-03-09 @ 18:38:18
Postat av: Dani

Hej, jag ska som utbyteselev denna sommar och ja kommer till Australien. Jag undrar bara hur länge det tog för dig att få en familj efter att du sökte? Och sen undrar jag om du är nöjd med ditt val att välja Australien? Var det som du trodde det skulle vara?
Tacksam för svar, älskar din blogg:)

2014-03-19 @ 07:47:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0