Outback safari: Alice Springs

 
Hej! Kom hem från outback safarin för en vecka sedan nu, och har äntligen fått ordning på alla bilder. 
 
Det hela började med att jag, Bethany och Kelsey tog tåget ner till Melbs för att gå på öppningsmötet av planetshakers conference. Vi åkte redan på morgonen så vi hade tid att shoppa också hehe. Konferensen var i Hisense arena, vilket är en av de största arenorna här, helt sjukt stort jämfört med alla andra konferenser jag varit på. Var lite krångel med våra biljetter innan, men vi kom in och hade en sjukt kul kväll. Nästa morgon gick jag upp tidigt, sa hejdå till Beth och Kelsey och tog bussen till flygplatsen. Träffade Leanndra, ledare för safarit helt random där, eller safariväskan hjälpte ju, men ändå. Krångel med att checka in väskan då automaten tyckte att jag skulle betala extra vilket jag inte skulle, men när det var fixat gick jag genom säkerhetskontroll och träffade de andra utbytesstudentera där. Så himla kul att se dem igen, det var så längesen senast! Vi flög till Alice Springs där vi träffade de utbytesstudenter som flugit från andra städer. Återigen så himla himla kul att träffa alla igen. Folk från förra safarit och Max som jag flög från sverige med, men inteträffat sedan dess.
 
Vi hade lite fri tid i Alice Springs, vilket inte är en liten stad i mitten av Australien där det bor många indigenous people, aboriginals. Några av killarna köpte didgeridoos, som de sedan spelade på resten av resan. Sedan åkte vi till campsiten där tälten var uppsatta. Vi hängde i poolen innan det var middag lagad av Mario, världens bästa kock som lagade alla mål, hans mat gjorde resan så mycket bättre! På kvällen kom det en kille från Alice Springs reptile centre med lite reptiler och pratade om dem innan vi fick hålla dem. Så nu vet jag allt om australiska reptiler. 
 
 
Merle tyskland, Max sverige, Giorgia Italien, Wiebke tyskland
 
 
Dario Switzerland, 
Pusspuss
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0