Outback safari: Kings Canyon

Vi kom till lägerplatsen på kvällen, och då fanns möjligheten att få åka med i en helikopter. Vi åkte precis i solnedgången och det var så himla fint. Jag satt i fram så hade stora fönster och allt, det var helt overkligt. 
När det blev mörkt hade vi bonfire och grillade marshmallows, hade på musik och bara myste. Jag och Sofia (den andra svenska tjejen) sjöng massa gamla svenska barnvisor och det var så skönt att ha nåon att dela sin svenskhet med. Det är lite svårt att förklara, men när man levt tio månader utan någon som vet något om svensk kultur är det skönt att vara med någon som förstår och gått igenom samma sak. Stället vi sov på kallades något med thousand stars på grund av att stjärnhimlen brukade vara fantastisk, pga ett av världens mest remote ställen. Tyvärr var det fullmåne, som lyste starkare än jag någonsin sett en fullmåne göra, fast det var ganska coolt det med. Alla sov ute denna natten, mysmys. 
 
Dagen efter gjorde vi en tre timmars vandring runt kings canyon. Så coolt och mäkgt ställe. 
 
Jag till höger
 
Detta är ändå taget genom fönstret, tänk hur overkligt fint det var i verkligheten 
Dagen efter, när i början av vandringen
Jag, Merle från Tyskland och Giorgia från Italien
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0